Cyberverzekeringen

1 november 2018

Cyberverzekering

Een cyberverzekering ondersteunt je wanneer je slachtoffer bent geworden van de gevolgen van een cyberincident, zoals hacking, technisch falen van software of een datalek. De cyberalarmcentrale van de verzekeraar is 24/7 beschikbaar en biedt ondersteuning bij:

  • Verplichte melding, binnen 72 uur, bij de Autoriteit Persoonsgegevens;
  • Informeren van relaties en/of klanten;
  • Onderzoek naar de oorzaak van de hack;
  • Onderzoek en advies in systeembeveiliging;
  • Crisismanagement;
  • Reputatieherstel.

Naast deze ondersteuning biedt een cyberverzekering een vergoeding voor de financiële gevolgen tot het verzekerde bedrag van een cyberincident, zoals eigen kosten, omzetverlies, boetes van de Autoriteit Persoonsgegevens en aansprakelijkheid voor claims van derden.

Kamp je met schade door cybercriminaliteit? En kun je daarbij een helpende hand  gebruiken? Sluit dan een cyberverzekering af bij Ascol Verzekeringen.

Cyberverzekering
  • Wij gaan zorgvuldig met je gegevens om. Lees hierover meer in onze privacyverklaring.

Particulier

Meer informatie

Zakelijk

Meer informatie